DSG 1.4- proszę o informację

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysn
    Rider
    • 2007
    • 515

    Zamieszczone przez jlupino
    Nigdy nie gasi sie silnika na biegu :shock:
    Zdarza się :-) szczególnie świeżo po przesiadce na automat. Moim zdaniem niczym to nie grozi ponieważ skrzynia jest wysprzęglona. Można inaczej sprawdzić - wsadzić kluczyk do stacyjki, nie uruchamiając silnika przełączyć na D i puścić hamulec.

    Komentarz

    • jlupino
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 362

      Zamieszczone przez krzysn
      Zamieszczone przez jlupino
      Nigdy nie gasi sie silnika na biegu :shock:
      Zdarza się :-) szczególnie świeżo po przesiadce na automat. Moim zdaniem niczym to nie grozi ponieważ skrzynia jest wysprzęglona. Można inaczej sprawdzić - wsadzić kluczyk do stacyjki, nie uruchamiając silnika przełączyć na D i puścić hamulec.
      Nie baw sie w takie experymenty,bo moze cie to drogo kosztować.
      Tak jak nigdy nie gasi sie silnika na biegu tak samo nigdy nie bawi sie wybierakiem trybu jazdy na wyłączonym silniku.
      Dobrze napisałeś,że to tylko Twoim zdaniem nie jest groźne.
      Pisząc nigdy,oczywiscie mam na mysli to że nie jest to wskazane(może zaszkodzic).
      Ja mam przejechane 165kkm i skrzynia bez remontu,śmiga jak należy,czego rownież Tobie i innym życzę.
      Polecam instrukcje obsługi.
      Jaro

      Komentarz

      • kowal 2002
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 5161

        Zamieszczone przez jlupino

        dwaoka nie może skrzynia rozłaczać napędu przed zatrzymaniem,nawet jak toczysz sie bardzo powoli.
        Nie to, że nie może, ale nawet MUSI rozłączyć napęd inaczej zgasł by silnik ( zdławił się ).
        To taka sama sytuacja jak dojeżdżanie w manualu na 1 do świateł; jak będziesz lekko hamował to musisz w pewnym momencie wysprzęglić, bo jak prędkość auta zmaleje poniżej prędkości wyliczonej z: obroty jałowe silnika x przełożenie skrzyni x obwód koła to silnik będzie zmuszany do pracy poniżej obrotów jałowych ( będzie dławiony ). Generalnie wszystko poniżej prędkości tzw. pełzania wymaga rozłączenia sprzęgła ( lub jazdy na półsprzęgle ).

        [ Dodano: Czw 20 Paź, 11 15:32 ]
        Zamieszczone przez dwaoka
        jlupino, nie chodzi mi o sam ciąg skrzyni, ale o moment przed zatrzymaniem, czuć jak ten ciąg odpuszcza, to samo po nagłym odpuszczeniu hamulca, auto nie strzela do przodu natychmiast, coś tam musi dopiero zatrybić
        I to mnie właśnie najbardziej denerwuje w DSG. Jak jeżdżę Legacy to tam czuć wyraźnie, że skrzynia cały czas próbuje ciągnąć a tylko hamulec trzyma auto w miejscu. Jakiekolwiek delikatne odpuszczenie i czuć, że jest ciąg. W DSG puszczenie hamulca i dopiero po ok. 1 sek ( no może trochę mniej ) czuć, delikatne szarpnięcie ( zasprzęglenie ) i auto rusza.
        Wciśnięcie gazu i hamulca niewiele daje a nawet pogarsza sprawę, bo czas zasprzęglenia się wydłuża ( 2-3 sek ) dzięki elektronice która steruje sprzęgłami. Jest to najbardziej bolesne przy ostrym ruszaniu ze świateł . Ale można to obejść zaciągając ręczny i spuszczając go chwilę ( powiedzmy 0,5 sek ) po odpuszczeniu hamulca nożnego. Wtedy auto zaczyna już ciągnąć i można całkiem nieźle wystartować. :diabelski_usmiech
        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

        Komentarz

        • dwaoka
          Elegance
          • 2010
          • 927

          Zamieszczone przez kowal 2002
          I to mnie właśnie najbardziej denerwuje w DSG. Jak jeżdżę Legacy to tam czuć wyraźnie, że skrzynia cały czas próbuje ciągnąć a tylko hamulec trzyma auto w miejscu. Jakiekolwiek delikatne odpuszczenie i czuć, że jest ciąg. W DSG puszczenie hamulca i dopiero po ok. 1 sek ( no może trochę mniej ) czuć, delikatne szarpnięcie ( zasprzęglenie ) i auto rusza.
          Wciśnięcie gazu i hamulca niewiele daje a nawet pogarsza sprawę, bo czas zasprzęglenia się wydłuża ( 2-3 sek ) dzięki elektronice która steruje sprzęgłami. Jest to najbardziej bolesne przy ostrym ruszaniu ze świateł . Ale można to obejść zaciągając ręczny i spuszczając go chwilę ( powiedzmy 0,5 sek ) po odpuszczeniu hamulca nożnego. Wtedy auto zaczyna już ciągnąć i można całkiem nieźle wystartować. :diabelski_usmiech
          Pytanie co jest lepsze dla żywotności skrzyni, a dokładniej sprzęgła, rozłączenie i lekkie opóźnienie startu, czy ciąg cały czas dławiony hamulcem (ciągły poślizg sprzęgła?) :roll:

          Myślę, że LC rozwiązuje problem szybkiego startu :lol:
          bkc+dsg

          Komentarz

          • jlupino
            Rider
            S_OCP Member
            • 2006
            • 362

            Zamieszczone przez dwaoka
            Pytanie co jest lepsze dla żywotności skrzyni, a dokładniej sprzęgła, rozłączenie i lekkie opóźnienie startu, czy ciąg cały czas dławiony hamulcem (ciągły poślizg sprzęgła?)
            Panowie nie mylmy technologii (rodzajów) skrzyń ASB
            Ciąg cały czas dławiony hamulcem nie jest niczym niezwykłym i groźnym dla wszystkich skrzyń hydrokinetycznych.Tam moment przenoszony jest za pośrednictwem oleju.
            U mnie w Octavii "ślizga" na pierwszych trzech biegach,a dopiery czwarty (ostatni) jest na sztywno zasprzęglony.
            W dsg każdy bieg jest na sztywno zasprzeglony i nie ma strat w przeniesieniu napędu.

            Z pewnością kowal 2002 wie o czym piszę.

            Zamieszczone przez kowal 2002
            I to mnie właśnie najbardziej denerwuje w DSG. Jak jeżdżę Legacy to tam czuć wyraźnie, że skrzynia cały czas próbuje ciągnąć a tylko hamulec trzyma auto w miejscu. Jakiekolwiek delikatne odpuszczenie i czuć, że jest ciąg. W DSG puszczenie hamulca i dopiero po ok. 1 sek ( no może trochę mniej ) czuć, delikatne szarpnięcie ( zasprzęglenie ) i auto rusza.
            Też mnie to zaskoczyło i lekko wkurza.
            Nie miałem pojęcia,że tak to jest.
            Ale auto i tak jest dla żony :twisted:

            To wysprzęglanie przed zatrzymaniem jeszcze musze wybadać :roll:
            Jaro

            Komentarz

            • krzysn
              Rider
              • 2007
              • 515

              jlupio, kto tu mówi o eksperymentach, po prostu zdarzyło się parę razy po przesiadce z manuala i tyle. Takie zachowanie samochodu świadczy o wysprzegleniu a więc moim zdaniem nie jest szkodliwe dla skrzyni. Nie da się wtedy wyjąć kluczyka, trzeba przełączyć na P. W instrukcji nie zabraniają holowania auta z dsg, to też świadczy o istotnych różnicach w eksploatacji tego typu skrzyni.
              W ogóle uważam, ze dsg jest idioto odporne ;-) . Czytałem w necie ze ktoś podczas jazdy wrzucił R i nic się nie stało :-)
              Inna ciekawostka: jeśli prędkość jest zbyt niska nie da się wrzucić zbyt wysokiego biegu, np 5 przy prędkości 20 km/h.

              Moim zdaniem pełzanie auta odbywa się na półsprzęgle, u mnie pojawiają się drobne wibracje do momentu lekkiego naciśnięcia pedału gazu.

              Komentarz

              • jlupino
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 362

                Zamieszczone przez krzysn
                W instrukcji nie zabraniają holowania auta z dsg, to też świadczy o istotnych różnicach w eksploatacji tego typu skrzyni.
                Octavie I ze "starą" skrzynią też można holować pod warunkiem,że:
                -dźwignia na N
                -V max 50kmh
                -max droga holowania 50km

                Jak dalej,to laweta lub przednie koła do góry

                Jak dotąd,żadnych wibracji u siebie nie zauważyłem i ciężko wyczuć,czy to półsprzęgło czy nie. Pierwszy bieg jest bardzo krótki
                Jaro

                Komentarz

                • tomek
                  L&K
                  • 2005
                  • 1078

                  A w dsg7 na postoju jak się zmienia z D na N to spalanie się zmienia?
                  O2FL RS | S2 | F2

                  Komentarz

                  • jlupino
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 362

                    Zamieszczone przez tomek
                    A w dsg7 na postoju jak się zmienia z D na N to spalanie się zmienia?
                    Nie.
                    Pokazuje 0,6l/h
                    Jaro

                    Komentarz

                    • Jac_ek
                      RS
                      • 2009
                      • 1733

                      Zamieszczone przez dwaoka
                      Myślę, że LC rozwiązuje problem szybkiego startu :lol:
                      ale nie w DSG7 w Skodzie, bo go tam nie ma i nie bedzie
                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                      Komentarz

                      Pracuję...